Biologická liečba

Biologická liečba – Regeneratívna ortopédia

Regeneratívna ortopédia je subšpecializácia regeneratívnej medicíny, ktorá sa zameriava na regeneráciu stratených tkanív, urýchlenie hojenia a zmierneniu bolesti pri ortopedických ochoreniach ako osteoartritída, zápaly šliach, bolesti spodného chrbta, poranenia kĺbov, poranenia väzov, natiahnutia a podvrtnutia a iných.

Regeneratívna ortopédia využíva:

biologická liečba

Kmeňové bunky:
nediferencované kmeňové bunky sa môžu premeniť na každé tkanivo. Najčastejšie sa získavajú z kostnej drene alebo tuku.

Doštičky:
Doštičky sa získavajú z odberu krvi a pomáhajú aktivovať kmeňové bunky.

Rastové faktory:
Bielkoviny získané z krvi sú esenciálne pre regeneráciu tkanív.

Niektoré stavy môžu byť liečené regeneratívnou ortopédiou, ako napríklad niektoré časté ochorenia ako osteoartritída (degeneratívna artritída), bolesti spodnej časti chrbta, natiahnutia
a podvrtnutia, poranenia nervov a natrhnutia šliach a väzov.

Regeneratívna ortopédia sa využíva pri odďaľovaní operačného zákroku, na urýchlenie hojenia po operácii alebo poranení, alebo po zlyhaní operačnej liečby.
Rekonvalescencia po výkone je krátka a je možný návrat k bežným aktivitám do 72 hodín po výkone a k športu 2 týždne po výkone.

Informácie o možnostiach biologickej liečby

podrobnejšie informácie o typoch a možnostiach biologickej liečby a regeneratívnej medicíny v ortopédií nájdete v ďalších článkoch:

V prípade záujmu alebo ďalších otázok neváhajte kontaktovať našu ambulanciu.